Kansalaisneuvonta

Haku

Tekstin koko

A- A A+
HAKU, TEKSTIN KOKO
  • sl1.jpg
  • sl2.jpg
  • sl3.jpg
  • sl4.jpg
  • sl5.jpg

Kansalaisneuvonta – keskitettyä neuvontaa julkisten palvelujen käyttäjille

 
Kansalaisneuvonta on julkisten palvelujen käyttäjille suunnattu neuvontapalvelu, joka tukee muiden viranomaisten omia neuvontapalveluita.
 
Kansalaisneuvonnan tehtävä on:
auttaa kansalaista löytämään oikea viranomainen tai viranomaisen sähköinen palvelu asiansa hoitamiseen
tarjota tukea sähköisen asioinnin tukipalveluihin
vastata yleisluontoisiin julkisia palveluita koskeviin kysymyksiin
 
 

Palvelukanavat, aukioloajat ja palvelukielet

 
 
Kansalaisneuvonnan palvelukanavia ovat:

verkkosivusto (Kansalaisneuvonta.fi, Medborgarradgivning.fi, Publicserviceinfo.fi) sähköisine yhteydenottolomakkeineen

puhelin (0295 000)

sähköposti ( Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. )

tekstiviestikanava suomalaisissa matkapuhelinliittymissä erityisryhmille, kuten puhe- ja kuulo-
vammaisille – numero 13145, kysymysviestin alkuun Kn
 

Puhelinneuvonta palvelee maanantaista perjantaihin klo 8–21 ja lauantaisin klo 9–15 numerossa 0295 000. Palvelu on suljettu sunnuntaisin ja arkipyhinä. Asiakkaita palvellaan suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.
 

Puhelu tai tekstiviesti maksaa vain operaattorin paikallisverkko-, matkapuhelin- tai tekstiviestimaksun. Itse palvelu on maksuton.
 
Omat verkkopalvelut ajan tasalle
 
Kansalaisneuvonta on tukipalvelu, joka neuvoo ja ohjaa. Sen kautta ei voi kuitenkaan hoitaa varsinaista asiointia, joka tapahtuu vastaisuudessakin organisaatioiden omien palvelukanavien kautta. Viranomaisten on siis edelleen kehitettävä omia palvelukanaviaan ja viestittävä niistä kansalaisille.
 
Verkkosivustot ovat yksi Kansalaisneuvonnan palveluneuvojien tärkeimmistä tiedonlähteistä. Siksi viranomaisten on pidettävä erityistä huolta omien verkkopalveluidensa sisällön löydettävyydestä ja ajantasaisuudesta sekä tietojen oikeellisuudesta myös Suomi.fi:ssä.
 
Kansalaisneuvonnan hyödyt meille viranomaisille
 
Helpottaa kansalaisten asiointia julkisissa palveluissa
Vähentää hätänumeroon soitettavien kiireettömien puheluiden määrää
Tukee ja täydentää julkisen hallinnon muiden neuvontapalveluiden toimintaa
Ohjaa sähköisiin palveluihin
 
Kysyttävää?
 
Onko sinulla kysyttävää Kansalaisneuvonnasta?
Ota yhteyttä apulaisjohtaja Hannu Korkealaan, puh. 0400 717 630, hannu.korkeala(at)valtiokonttori.fi.
 
> Lisätietoja Kansalaisen yleisneuvontapalvelu -hankkeesta valtiovarainministeriön verkkosivuilta
> Suomi.fin Työhuone – tietoja ja palveluja viranomaisille
 
Kansalaisneuvonta on Valtiokonttorin tuottama palvelu. Kansalaisen yleisneuvontapalvelu -hanke on osa julkisen hallinnon asiakaspalvelun ja asioinnin kehittämistä. Hanke kuuluu valtiovarainministeriön SADe-ohjelmaan ja liittyy kiinteästi Asiakaspalvelu 2014 -hankkeeseen.

 

 
  Click to listen highlighted text! Kansalaisneuvonta Tulosta Sähköposti Kansalaisneuvonta – keskitettyä neuvontaa julkisten palvelujen käyttäjille   Kansalaisneuvonta on julkisten palvelujen käyttäjille suunnattu neuvontapalvelu, joka tukee muiden viranomaisten omia neuvontapalveluita.   Kansalaisneuvonnan tehtävä on:auttaa kansalaista löytämään oikea viranomainen tai viranomaisen sähköinen palvelu asiansa hoitamiseen tarjota tukea sähköisen asioinnin tukipalveluihin vastata yleisluontoisiin julkisia palveluita koskeviin kysymyksiin     Palvelukanavat, aukioloajat ja palvelukielet     Kansalaisneuvonnan palvelukanavia ovat: verkkosivusto (Kansalaisneuvonta.fi, Medborgarradgivning.fi, Publicserviceinfo.fi) sähköisine yhteydenottolomakkeineen puhelin (0295 000) sähköposti ( Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. document.getElementById(cloakeae26b1262e2d593d813110f6ed89d80).innerHTML = ; var prefix = ma + il + to; var path = hr + ef + =; var addyeae26b1262e2d593d813110f6ed89d80 = palveluneuvoja + @; addyeae26b1262e2d593d813110f6ed89d80 = addyeae26b1262e2d593d813110f6ed89d80 + kansalaisneuvonta + . + fi; var addy_texteae26b1262e2d593d813110f6ed89d80 = palveluneuvoja + @ + kansalaisneuvonta + . + fi;document.getElementById(cloakeae26b1262e2d593d813110f6ed89d80).innerHTML += +addy_texteae26b1262e2d593d813110f6ed89d80+;  ) tekstiviestikanava suomalaisissa matkapuhelinliittymissä erityisryhmille, kuten puhe- ja kuulo- vammaisille – numero 13145, kysymysviestin alkuun Kn   Puhelinneuvonta palvelee maanantaista perjantaihin klo 8–21 ja lauantaisin klo 9–15 numerossa 0295 000. Palvelu on suljettu sunnuntaisin ja arkipyhinä. Asiakkaita palvellaan suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.   Puhelu tai tekstiviesti maksaa vain operaattorin paikallisverkko-, matkapuhelin- tai tekstiviestimaksun. Itse palvelu on maksuton.   Omat verkkopalvelut ajan tasalle   Kansalaisneuvonta on tukipalvelu, joka neuvoo ja ohjaa. Sen kautta ei voi kuitenkaan hoitaa varsinaista asiointia, joka tapahtuu vastaisuudessakin organisaatioiden omien palvelukanavien kautta. Viranomaisten on siis edelleen kehitettävä omia palvelukanaviaan ja viestittävä niistä kansalaisille.   Verkkosivustot ovat yksi Kansalaisneuvonnan palveluneuvojien tärkeimmistä tiedonlähteistä. Siksi viranomaisten on pidettävä erityistä huolta omien verkkopalveluidensa sisällön löydettävyydestä ja ajantasaisuudesta sekä tietojen oikeellisuudesta myös Suomi.fi:ssä.   Kansalaisneuvonnan hyödyt meille viranomaisille   Helpottaa kansalaisten asiointia julkisissa palveluissa Vähentää hätänumeroon soitettavien kiireettömien puheluiden määrää Tukee ja täydentää julkisen hallinnon muiden neuvontapalveluiden toimintaa Ohjaa sähköisiin palveluihin   Kysyttävää?   Onko sinulla kysyttävää Kansalaisneuvonnasta? Ota yhteyttä apulaisjohtaja Hannu Korkealaan, puh. 0400 717 630, hannu.korkeala(at)valtiokonttori.fi.   > Lisätietoja Kansalaisen yleisneuvontapalvelu -hankkeesta valtiovarainministeriön verkkosivuilta > Suomi.fin Työhuone – tietoja ja palveluja viranomaisille   Kansalaisneuvonta on Valtiokonttorin tuottama palvelu. Kansalaisen yleisneuvontapalvelu -hanke on osa julkisen hallinnon asiakaspalvelun ja asioinnin kehittämistä. Hanke kuuluu valtiovarainministeriön SADe-ohjelmaan ja liittyy kiinteästi Asiakaspalvelu 2014 -hankkeeseen.    
Nousiaisten kunta
Hallintokuja 2
21270 NOUSIAINEN
Kunnanvirasto avoinna arkisin klo 9:00-15:00
puh. (02) 4391 211, faksi (02) 4391 210
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.



Click to listen highlighted text!